21 January 2006

Busy Friday

As I'm looking foward for Friday, this week's Friday doesnt turn up as what I thought. But anyway I'm still gain something through this Friday.

Because the president of PP sacked one of my Qiao commitee member, I had to get a replacement to settle certain things as we plan to launch the magz next week. Luckily the current editor Vv is smart and cool enough to handle things.

I found that I've keep on copying other's homework recently. Now I'm telling myself do it myself or I will not be ready for the SPM.

" The following post will be written in chinese."

今天,校刊编委会举行了一个慰劳宴。据祝老师,这次的慰劳宴是第一次办的,以往的编委会都没有这样的招待。看来校方还是很尊重我们编委会的。

祝老师在最后两节进班教书,教到大约12时叫我班的编委会员们到中六教室去整理该教室作为今天慰劳宴的场地。我在学联(PP)里学了如何处理宴会,所以办起事来也蛮轻松的。

今天刚好是我运动组活动的一天,只好请老师帮我和朋友们点名。还好当事的老师是去年的级任林老师,所以几句话就搞定了。哈哈~

在我跑老跑去当儿,顺便交待了Vv有关《桥》的善后工作。还好她很醒目。

当我忙完我的后赶回慰劳宴,只见许多委员们都在帮忙准备食物,雯馨也在他们当中。校方的“头”都来了,宴会也差不多要开始了。我本来是坐跟我组的死党,但是我在最后一分钟跑到振蔚前坐,而雯馨就坐在我旁边。

我们所准备的食物是satay, rojak, keropok lekor 和 水果。祝老师强调要来个特别的宴会,因此叫了校外的食物,其中rojak是老师吩咐我找的。 :P

虽然雯馨就坐在旁边,但是我主要是更振蔚谈天。雯馨说她不想别人讲我们的闲话,所以尽可以避开两个人在一起。我们俩也蛮厉害的,更本都没有向对方说一句话。

校长的致词,可说是最好的一次吧。虽然现在忘了他讲了什么,但还是记得他诚心的话,令我对他改变了态度。致词之后是颁发奖状的时候。我们委员们竟然忘了带相机来拍这次具有意义的场面。摄影友健盛本来要把它的拍照相机拿出来,但是在众多老师眼前拿出违禁品确实是很难的。最后校长借我他的PDA机摄影。因为那PDA机不是摄影的料,所以照片的效果都不够好。

Principal & CLF

吃饱后,我帮委员们整理善后的食物,就跑去找校长索取照片。这次校长还蛮爽快地把照片处理好后烧片CD交给我。我在回去场地时碰到雯馨,她说她有补习,所以我们不能像上次一起搭车回家。
我有点失望,打电话回家叫大姐接我回家。

傍晚时分家后的草场有马来朋友踢球,我一时疯狂的准备就跑去跟他们踢。虽然只不过是20分钟,但是我踢的很起劲,而且还踢进了几粒球。

晚上大姐说要玩电脑,我就让她玩个饱,自己跑到父亲的书桌作功课。因为作功课很闲,所以拿了母亲的手机msg雯馨。不知我搞什么的,msg到一半竟然call她。她也很惊讶我会call她。我们聊了差不多9分钟然后就短线了。感觉真好,平时在学校要这样谈是不容易的。只可惜的是晚上她不能online,要不然就跟好玩咯~

P/S: 雯馨和校长。

4 comments:

  1. You are part of your school editorial board? Not bad...

    I was the sub-editor in chief of my school's board last year. [Hahha... a lousy sub EIC] As our school really emphasize on it's image and stuff, publishing our school mag is quite a tough job. What about you?

    How come your magazines are launch so early? Is it an annual mag?

    I really love working on the school mag. Last year [Dec 2005], our school invited 14 editorial board members to a japanese buffet near Klcc and the bill turned up to be 900++. Unfortunately, I was in Taiwan. The year before us they went to Kl tower's revolving restaurant and spent 1000 over bucks. Our school really appreciates our work. I think we are really lucky to have the chance to be a part of the editorial board. What about you?

    As for SPMs, I don't think I really studied last year. I know everyone that had finish their SPM will tell you that it is very simple. However, I have to repeat the same, it is definately easier than school exams. Don't worry, even if you cramp everything on the month before SPM, you would still get good results.

    All the best,
    erin

    ReplyDelete
  2. Want me beat you? so jealous.. 9 minutes...me just 30 seconds...
    :'(((((((((((((((

    ReplyDelete
  3. Erin,

    Walaoeh.... our budget is only RM5/person, how can your school afford such astronomical price tag just for the food? Your school must be really, really appreciate the commitee's work.

    Yep it's an annual mag. We basically ends our articles around Aug, and then use 1 month to do the editorial stuffs.
    Most of the time we get the magz on Nov.

    Aih for now I concentrate finish my homeworks, dont want to think of SPM first. :\

    Anonymous,

    Hahaha, gambateh lar!! :D

    ReplyDelete
  4. Yea.... I'm just really lucky I was an ed-board member in my school. They really appreciates us but there's lots of restriction on what we can put in the mag and what we can't put in. Lots of pressure from the school admin.

    Ya.. still early to think of SPM. But trust me, Form 5 is the best year of high school, lots of fun and memories. Good luck!

    ReplyDelete